onsdag den 20. oktober 2010

Vandhanen Galer

FUMU


Urinal og stålvask i hjemmet? Ja hvis man vil gøre konen glad!

Her vil jeg skrive om mine erfaringer med at indrette mit herretoilet til mig og gutterne, som et udstyrsstykke til min garage som jeg har ombygget til hygge- og spillerum. Lidt for at prale, lidt for at give andre inspiration til at gøre noget lignende.

Konen og jeg bor i en mindre villa i udkanten af Odense og da jeg ikke har fået lov til at indrette særligt meget i hjemmet, har jeg fået lov til at ombygge garagen som jeg selv har lyst til, da vi har en ordentlig indkørsel til begge biler, og ikke bruger garagen mere, til andet end havemøblerne.  
Jeg har altid gået meget op i billard og min ældste søn og jeg har da osse været til nogen turneringer i løbet af årene. Imidlertid fik min ældste søn arbejde hos et billardfirma i 2006 og har siden prøvet at få mig til at lade konen give mig et rum i huset hvor vi kunne opstille et bord. Desværre er konen en ivrig hobbysyreske og alt tilovers blevent plads i huset går til denne syssel. 
I 2009 fik vi så den ide at jeg kunne indrette garagen til spille/hyggerum hvor mig og sønnen og gutterne kunne lave vores egne billardturneringer. Hvad jeg på det tidspunkt ikke vidste var at det ikke var spille/hyggerummet der ville blive den største udfordring og det jeg gik mest op i, men bygningen af det dertilhørende toilet.
Da spille/hyggerummet stod færdig i januar i år blev konen hurtigt knotten når vi om natten sneg os på listetæer ind i huset for at bruge toilettet. Især da en særligt våd aften endte med at der var både urin og opkast på bla. gulvet på toilettet. Dette blev så oprindelsen til min gode idé! At lave et "professionelt" toilet tilhørende garagen, så jeg ikke ville blive henvist til at sove på sofaen i 14 dage igen.

Ved at bygge et skur tilhørende garagen med hårdføre klinker og stål vask kunne misæren totalt undgås i fremtiden! Og rengøringen kan nu udføres med haveslangen og bilvaskebørsten!

Til mit projekt indkøbte jeg:

(vaskerenden monterede jeg på ydersiden af skuret, til at vaske hænder og grønsager fra haven i)

Det var lidt af et detektiv arbejde at finde en "professional" urinal på nettet men jeg fandt den billige netbutik SaniNetto.dk der faktisk ligger her i Odense! Men hvis du ikke lige bor på Fyn sender de nu til hele landet.
Da jeg skulle bestille disse ret tunge varer tænkte jeg at fragten nok ville blive et problem da jeg bestilte på nettet, men det skulle vise sig at det blev det ikke. Jeg ringede til Saninetto og forhørte mig om det var muligt at jeg kunne hente varene selv i min trailer, men de informerede mig om at jeg ville få varerne tilsendt for kun 99kr så det kunne knap betale sig for mig at starte bilen og slæbe selv.
Få dage efter ankom mine stål varer og med det rørværk jeg havde tilovers fra ombygningen af garagen fik jeg det hurtigt installeret og nu har vi et professionelt udseende toilet, der med garanti kan gøre en hver rigtig bar jaloux!

Følg med i næste afsnit af min blog hvor jeg vil skrive om varerne fra PURUS og lidt om deres historie, og hvordan jeg kunne hjælpe med min erfaring da mit barnebarns skole skulle have nye toiletter!

- Jørgen Jespersen, Odense

Ingen kommentarer:

Send en kommentar